قالب وردپرس افزونه وردپرس

آزمون عملی رانندگی | قبولی 100% در آزمون شهری ( 1403 )

آزمون عملی رانندگی

معمولا چند نفر در آزمون عملی رانندگی قبول می شوند ؟

چند بار در امتحان شهری رد شدی ؟

سوال به شدت ترسناکیست , شاید باورتان نشود اما افرادی را دیده ایم که وقتی پشت فرمان می نشینند آن هم در کنار یک افسر عصبی , کاملا کنترل خود را از دست می دهند و دست و پا و صدایشان شروع به لرزیدن می کند !!! خنده دار نیست ؟

بله اما به زودی خودتان این موضوع را لمس خواهید کرد . ( البته با نکاتی که در اینجا به شما می گوییم , همه چیز برای شما راحت خواهد شد ) . یادتان باشد در امتحان عملی و شهری رانندگی در صورتی که استرس داشته باشید بدون شک در این آزمون مردود می شوید . این مورد بسیار مهم است که بدانید میلیون ها نفر در ایران در تمامی سنین و در تمامی استان های ایران امروز گواهینامه رانندگی دارند و در صورتی که شما ندارید باید تلاش کنید تا این گواهینامه را با هر سختی به دست بیاورید اما باید قبل از آزمون رانندگی نکات بسیار مهمی را هم بدانید در غیر این صورت شاید نتوانید به این زودی ها در این آزمون قبول شوید ( البته مانند هزاران نفر دیگر ) .

خب میرویم به سراغ آمار امتحان عملی رانندگی :

اگر یک روز امتحانی را حساب کنیم که 30 نفر در صف آزمون عملی رانندگی ایستاده باشند , بدون شک در بهترین شرایط 30% ( 9 نفر ) در این آزمون قبول می شوند زیرا همه فکر می کنند راننده اند و عده ای می ترسند و عده ای هم هنوز استارت نزده قافیه را می بازند .

از همین حالا بگوییم آزمون عملی واقعا شوخی نیست ولی به شدت آسان است اگر به هر چیزی که می گوییم عمل کنید . البه باید بدانید در صورتی که قوانین رانندگی را به خوبی بلد نیستید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را مجددا بخوانید زیرا آزمون عملی فقط به این صورت نیست که به شما بگویند که در دنده بزن و حرکت کن !

شما باید قوانین رانندگی در شرایط مختلف را بدانید و یا باید بدانید در کجا پارک کنید و یا کجا دور بزنید و یا بسیاری از موارد قانونی دیگر که باید تمامی این موارد را بیاموزید . البته در آزمون شهری از شما موارد فنی را نمی پرسند اما شاید از شما مواردی مانند چگونگی در دنده زدن ماشین پرسیده شود اما در نهایت موارد فنی زیاد از شما پرسیده نمی شود شاید در موارد بسیار خاص پس اصلا نگران این مورد نباشید … .

نکات آزمون عملی رانندگی

صادرکات چیست ؟ واقعا در امتحان شهری دانستن آن به چه درد ما میخورد ؟

کمربند ایمنی در آزمون عملی رانندگی

بعد از انجام اینکار ها چه کار باید کنیم ؟!

حالا با اجازه افسر از پارک خارج می شوید و رسما امتحان عملی رانندگی آغاز می شود .

اول راهنما را می زنید , بعد به آرامی با دو دست فرمان را می چرخانید سپس سرتان را کمی از شیشه بیرون می آورید و بیرون را می بینید و این موقعی هست که چند درجه ای خودرو را از حالت پارک خارج کرده اید .

سپس پیچیده و به راهتان ادامه می دهید .

افسر میگوید دور بزن :

اول باید ببینید که خط ممتدی در کار نباشد که اگر بود حتما و حتما باید به افسر بگویید که : در اینجا خط ممتد است , اجازه دارم دور بزنم ؟
( که دیگه هرچیزی که گفت رو باید انجام بدید ) .

افسر میگوید بزن دنده 2 :

خیلی نرم و آرام انجام می دهید

افسر میگوید پارک کن :

باید ببینید که در کنار شیر آتشنشانی و یا جلوی پارکینگ و یا زیر تابلو پارک ممنوع نباشد که اگر بود طبق معمول باید به افسر بگویید تا او دوباره به شما اجازه دهد .

افسر میگوید دور دو فرمان بزن :

که باید به خط ممتد و دیگر نکاتی که گفته شد حتما دقت کنید .

افسر میگوید پارک دوبل بزنید :

خب این رو حداقل 20 بار امتحان کرده اید پس واقعا چیزی نیست که تئوری بشود بیان کرد باید حتما مهارت داشته باشید .

خب دیدید ؟ این تمام نکاتی بود که یک افسر از شما می خواست !!!!

سخت بود ؟؟؟؟ کل امتحانتان 7 دقیقه هم طول نمی کشد . حالا که فهمیدید دیگر سخت نیست اما حتما دوباره نکات را از اول بخوانید .

مابقی افراد و مقالات صرفا سعی در ترساندن بی مورد و در آوردن نکات خنده داریست که با خواندن آنها به سرعت خواندن را متوقف می کنید .

این تمام چیزی بود که باید می دانستید .

آزمون شهری به خودیه خود آسان است , اما خیلی ها میگویند :

امتحان شهری مثل کنکور است , خوب اشتباه نمی گویند اما بستگی به خودتان دارد .

تصادفات رانندگی در امتحان رانندگی

جمع بندی و کلام آخر

آزمون عملی ترسناک نیست واقعا فقط و فقط مهم داشتن مهارت است آنهم نه در رانندگی بلکه در دانستن نکاتی که به شما گفتیم است . البته یادتان باشد نکته بسیار مهمی وجود دارد . شاید وقتی می خواهید آزمون آیین نامه رانندگی را قبول شوید سوالات آیین نامه رانندگی را بخوانید و یا حتی به خوبی کتاب را بخوانید اما نه برای یادگیری قوانین رانندگی بلکه فقط برای قبولی در آزمون آیین نامه , این مورد می تواند باعث حتی مردودی در آزمون عملی رانندگی شود اما شاید بپرسید چرا ؟

در کتاب آیین نامه رانندگی نوشته شده در صورتی که در جلوی درب پارکینگ و یا شیر آتشنشانی و یا حتی بر روی خطوط عابر پیاده پارک کنید بدون شک این کار قانونی نیست و وقتی می خواهید آزمون عملی رانندگی دهید این موارد و قوانین را باید بلد باشید زیرا افسر راهنمایی و رانندگی از شما می خواهد که فرضا بر روی خط عابر پارک کنید و اگر شما این قوانین را ندانید به نظر شما چه خواهد شد ؟

بدون شک مردود می شوید پس بسیار مهم است که حتما قوانین رانندگی را به خوبی یاد بگیرید در این صورت است که اگر شما بخواهید در این شرایط رانندگی کنید بدون شک قبول می شود اما یادتان باشد استرس مهم ترین نکته ای است که باید به آن ها غلبه کنید در غیر این صورت حتی اگر بهترین راننده دنیا هم باشید باز هم در آزمون عملی رانندگی مردود می شوید .

به این باور برسید که حتی اگر 100 بار هم مردود شوید دنیا به آخر نمی رسد و بالاخره یک روز شما هم می توانید مانند میلیون ها ایرانی که گواهینامه رانندگی دارند شما هم داشته باشید و به آن لحظه شیرینی فکر کنید که این مدرک که با این همه سختی به دست آورده اید در دستانتان باشد .

در ضمن اگر هنوز امتحان آیین نامه نداده اید , می توانید از این طریق وارد صفحه دانلود شوید “” در اینجا کلیک کنید “” .

افسر آزمون شهری
4.5/5 - (1456 امتیاز)

72 کامنت ها

  1. سلام
    امتحانات رانندگی که برای شیوع کرونا تعطیل شده است کی مجدد شروع میشود؟

  2. سلام دوستان عزیز، ممنون از عوامل سایت و دوستانی که با نظراتشون مقدمات قبولی منو فراهم کردن، تجربیات دوستان بسیار مفیده، فقط یک نکته لازمه بگم اینکه تقریبا همه با وجود تمرینهای زیاد موقع نشستن پیش افسر مضطرب میشن، برخلاف نظر خیلی‌ها من نمیگم استرس نداشته باشین چون گفتنش بی فایدست و در لحظه امتحان همه چی میشه همونی که نمیخواهید، پس از استرس تون استقبال کنید و با اضطراب پشت فرمون بشینید، چون شما میگید نباید استرس داشته باشم ولی سیستم روانی کار خودش می‌کنه و چون نمی‌تونید جلوش بگیرید استرس تون بیشتر میشه، به جز خیلی حرفه ای ها بار اول همه رد میشن پس ذهن تون نبندبن برای قبولی بار اول که انتظار و امید بیهوده اذیت تون میکنه، با استرس برید و بگید نهایتا رد میشم اینطور خیلی راحت تر عمل خواهید کرد، من بار دوم قبول شدم و بعد از شروع آزمون چون تلاشی برای کاهش استرسم نداشتم خودم تقریبا چیزی فراموش نکردم که انجام بدم و با همون مهارت متوسطم قبول شدم چون قوانین رعایت کردم و روی کم کردن استرس تمرکز نکردم، افسر نمیتونه شما رو بخوره نهایتا دو بار پول بیشتری میدین… امیدوارم همه تون موفق باشید…

    • سلام به همه
      دوستان من ٢ روز پيش امتحان شهري رو قبول شدم
      ٢ بار رد شده بودم همش بخاطر استرس ، جلوي افسر بايد مثل يه مبتدي خوب باشيد تا يه راننده ي حرفه اي پس تمركزتون را صرفا براي كاري كه ازتون ميخواد بذاريد . با اجازه يادتون نره قبل از همهچي :دي موفق باشيد.

  3. دمت گرم رفیق عالی گفتی

  4. سلام صکادرات دیگه درست نیست طبق قانون جدید صادرکات درسته یعنی کمربند رو بعد از روشن کردن ماشین ببندید .

    • قبلش ببندی ردی؟

    • آزمون شهری:

      حرکت کن:
      صندلی>آینه>کمربند>دنده خلاص>روشن کن >راهنماچپ> دنده1>ترمز دستی> چرخش نیم دور فرمان> چک آینه >حرکت> ایست۳۰درجه >چک آینه>گردش سر >حرکت

      پارک کن:
      راهنماراست> پارک >دنده خلاص >ترمز دستی

      پارک کن مقابل پل پارکینگ:
      راهنماراست> مقابل پل با اجازه>پارک >دنده خلاص >ترمز دستی

      پارک کن در حریم تقاطع:
      راهنماراست>در حریم تقاطع با اجازه> پارک >دنده خلاص >ترمز دستی

      پارک کن در سرازیری یا سربالایی:
      راهنماراست> پارک >دنده خلاص >ترمز دستی >فرمان درگیر با جدول

      خارج شو از پارک:
      راهنماچپ> دنده1>ترمز دستی> چرخش نیم دور فرمان> چک آینه >حرکت> ایست۳۰درجه >چک آینه>گردش سر >حرکت

      دور بزن در حال حرکت(پارک و دور زدن با هم):
      راهنماچپ >پارک به حالت ایست۳۰درجه>دنده 1> چرخش یک دور و نیم فرمان>گردش سر>دورزدن ممنوعه با اجازه >حرکت تا وسط خیابان>ایست>نگاه به جهت ترافیک >حرکت>راست کردن فرمان

      دور بزن درحالت پارک:
      راهنماچپ >دنده1>ترمزدستی >چرخش یک دور و نیم فرمان>چک آینه>دور زدن ممنوع با اجازه>حرکت> ایست ۳۰درجه >چک آینه> گردش سر >حرکت تا وسط خیابان> ایست >نگاه به جهت ترافیک >حرکت>راست کردن فرمان

      دور دوفرمانه بزن در حالت پارک:
      راهنماچپ >دنده1>ترمزدستی >چرخش یک دور و نیم فرمان> چک آینه>دورزدن ممنوع بااجازه> حرکت >ایست ۳۰درجه >چک آینه> گردش سر >حرکت به سمت  جدول تا لبه جدول از زیر آینه بغل بیرون بزند>ایست >راهنماراست >دنده عقب> گردش سر به  عقب>حرکت تا باز شدن جلو>ایست>حرکت و راست کردن فرمان

      دنده عقب بگیر:
      راهنماراست>دنده عقب> دست در عقب صندلی شاگرد> گردش سر به عقب>فرمان کمی به چپ >حرکت لاک پشتی

      پارک دوبل بگیر:
      سرعت کم>راهنماراست >نگاه به فاصله خودرو پارک شده از جدول> ایست کنار خودرو>دنده عقب>چرخش سر به عقب>حرکت تا رد شدن لچکی> فرمان کامل به راست> حرکت تا رسیدن وسط شیشه به چراغ خطر عقب> فرمان کامل به چپ >حرکت تا دیدن پشت ماشین جلویی

      پارک دوبل با خودرویی که برعکس پارک شده :
      سرعت کم> برعکس پارک کرده با اجازه >…

      پارک دوبل  با خودرویی که در حریم تقاطع است:
      سرعت کم> در حریم تقاطعه با اجازه> …

      پارک دوبل با خودرویی که پشتش پل پارکینگ است:
      سرعت کم> پشت سرش پُله با اجازه>  …

      از پارک خارج شو بعد پارک دوبل:
      راهنماچپ> دنده1>ترمز دستی>چک آینه >حرکت> ایست۶۰درجه >چک آینه>گردش سر >حرکت

      خروج از پارک دوبل برای گرفتن دوباره پاک دوبل :
      راهنماچپ> دنده1>ترمز دستی>چک آینه >حرکت> ایست۶۰درجه > چک آینه>گردش سر > چرخش یک دور فرمان >حرکت و چرخش نیم دور فرمان تا ایست کنار خودرو

      خروج از خودرو بعد پارک:
      خاموش> دنده 1>ترمز دستی >کمربند >بادست چپ دستگیره را باز کن> چرخش سر به جهت ترافیک>خارج شدن

  5. درسته من همینجوری رد شدم

  6. نکات خوبی بود مرسی

  7. یا علی من ک خیلی از ازمون تو شهری با افسر می ترسم

  8. سلام چیکارکنم به فرمان خودرومسلط باشم؟

  9. من فردا امتحان دارم , خیلی مهارت دارم اما ترسم از مهارتمه که چیزای جزیی رو فراموش نکنم

  10. سلام
    ببخشید افسر می‌تونه کلاس بار دوم و سوم رو اختیاری بده

  11. سلام من که دفعه اول بخاطر تغییر دنده حین عبور از تقاطع مردود شدم هفته بعد دوباره آزمون دارم دفعه اول اگه مایکل شوماخر هم باشه ردش میکنن افسر فقط وظیفش اینه که استرس وارد کنه تا ببینه شما موقع بروز استرس چه واکنشی خواهید داشت امیدوارم سری بعدی قبول بشم چون استرسم ریخت تو دفعه اول

  12. ⍟سلام به همگی⍟
    امیدوارم حال دل همتون خوب باشه..Ꙭ
    عزیزای دل فقط اینو یادتون باشه که فقط عجله نکنین⚠︎ و آروم باشین حتی اگه استرس هم داشته باشین ㋛︎موقعی که کارهاتون رو با آرامش انجام میدین استرس‌تون هم کم میشهシ︎…من امروز امتحان شهری داشتم؛ با اینکه بارون میومد☔︎ و بیرون خوب دیده نمیشد ولی امتحان رو گرفتن…خدا رو شکر منم قبول شدمꨄ︎ ول اینو بگم که من از یه هفته پیش امتحان همش استرس داشتم حتی از استرس و نگرانی مریض احوال شده بودم و اینکه بار اولم بود بخاطر همین استرس زیادی داشتم꧂…امروز صبح نیم ساعت قبل اینکه سوار ماشین بشم یه … خوردم،تا آروم بشم☕︎…هم قرصه کارشو کرد هم اینکه آرام بودنم..اگه بدون عجله امتحان بدین ۹۰٪ قبول هستین چون اشتباهات کمتری خواهید داشت و او ۱۰٪ همون نوع رانندگیتون هس
    دنده عقب و دوبل ۱۰۰٪ از همه خواسته میشه..
    ఌ︎برا همتون آرزوی موفقیت و خوشحالی دارمఌ︎(◕‿◕)

  13. با سلام با اینکه در گواهینامه دادن افسر ها سخت میگیرن بلا نسبت بعضیها گروهی هنوز انگار از دهات اومده اند.

  14. درود
    چک کردن ترمز پیش از حرکت
    صدا ندادن دنده حین تعویض دنده
    کمر بند افسر
    باز کردن درب خودرو حین پیاده شدن با دست راست
    نکاتی بودند که مربی اموزشی حین اموزش بعنوان نکات ردی میگفتند

  15. سلام من رانندگیم به شدت بده وقفه انداختم که مثلا تمرین کنم نشد حالا یه جلسه میخوام برم تمرین و فردا آزمون بدم می دونم که هیچی بلد نیستم واسه فردا .
    و یکی از اشتباهات متدوالم منجر به رد شدنم میشه ولی استرس زیاد ندارم چون توقع بالایی از خودم ندارم می دونم هم تمرینم باید زیاد باشه هم چند باری برم تابلاخره قبول بشم برام چند بار رد شدن مهم نیست تسلط و یادگیری برام اهمیت بیشتری داره

  16. برزو نریمان از شیراز

    با درود و وقت بخیر خدمت شما دوستان عزیز. استرس دیگر چیه، اگه کارت را بلد باشی صد در صد قبول میشی و اینکه افسر پلیس که لولو خور خوره نیست. من هم آیین نامه (بدون غلط) و هم آزمون شهری را یک ضرب همان بار اول در جا قبول شدم. اگرخوب مطالعه وتمرین کرده باشی ومهارت کافی بدست آورده باشی هیچ امتحان و آزمونی برایتان سخت نخواهد بود. با آرزوی موفقیت و قبولي برای شما عزیزان ، روز خوبی را برایتان خواستارم. موفق و پیروز باشید.

  17. من ۱۱بار رد شدم اخرم بیخیالش شدم

  18. سلام چند تا نکته که افسر تاکید داشت: موقع سوار شدن از عقب خودرو دوربزنیم….اجازه گرفتن تقریبا برای هر کاری که افسر میگه! مثلا اگه گفت پارک کن اگه تو فاصله ۱۵ متری تقاطع باشه یا پیاده رو قابل استفاده نباشه و….باید اجازه گرفت یا برای دنده عقب گرفتن مثلا برای پارک دوبل باید اجازه گرفت….. برای افسر در درجه اول رعایت کامل قوانین مهمه بعد مهارت. خیلی ها بدون اینکه مهارتشون رو نشون بدن رد میشن چون قوانین رو فراموش میکنن. موقع امتحان مثل یک مبتدی باید خوب باشید نه مثل یک حرفه ای…..قبل آزمون رعایت قوانین و مراتب نشستن رو مرور کنید ایشالا قبول میشین….من بار اول با سه نمره منفی قبول شدم. کلا ۴ دقیقه طول کشید. سادش فقط طوری رانندگی کنید که افسر متقاعد بشه خطری برای بقیه ندارید یعنی قوانین رو کامل رعایت کنین و تسلط خوبی روی کلاچ داشنه باشین.

  19. منم‌ دوبار رد شدم ولی تمرین نکرده بودم این دفعه خیلی تمرین کردم انشالله فردا قبول میشم

  20. قبول شدمممممم خدایا شکرت ایشالا همتون قبول شید

  21. سلام من دوبار توی امتحان شهری رد شدم به خاطر استرس شدید ماشینمو خاموش میکنم میتونید به من کمک کنید که چیکار کنم

    • سلام
      هر وقت احساس کردی ماشین داره خاموش میشه کلاچو فشار بده هر وقت اون صدایی که میگی اخ الان خاموش میشه اومد کلاجو بگیر منم خیلی خاموش میکردم اوایل سعی کردم گازو بیشتر کنم که خاموش نشه ولی خب جاهایی که قرار بود دور بزنم خاموش میشد و فهمیدم با کلاج راحتر میتونم از خاموش شدن جلوگیری کنم اینم تجربه من

  22. شما تنها نیستی، نا امید نشو بلاخره قرار نیست همیشه همه چیز زندگی اونطوری پیش بره که انتظارشو داری، همه تو زندگیشون به مشکل میخورن آدم قوی اونیه که بتونه از پس مشکلاتش بر بیاد وگرنه خوب بودن تو چیزی که استعدادش رو داری رو همه بلندن اینکه بتونی استعداد تو خودت بسازی مهمه، منم مثل شما یازده بار این امتحان رو افتادم و فردا قراره برای دوازدهمین بار امتحان بدم ایشالا که شما هم هر چه زودتر با حوصله و صبر مراحل گرفتن گواهینامه ات رو از سر بگیری

  23. فقط گاز رو نباید ول کنی.پا رو کمی روی کلاچ نگه دار گاز هم داشته باش‌ خاموش نمیشه

  24. سلام. خداوند سر همه کسانی که الکی قانون میارن بخوره به حق حضرت عباس.
    چه اشکال داره اگر همون لحظه که صندلیت را تنظیم کردی کمربند را ببستی .
    بعد آینه بعد خلاصی و بعد روشن کنی
    بعد ترمز دستی بکشی بعد راهنما بزنی……
    همش میخوان مچ بگیرن اگر این قانونشون درست بود کسی یادش نمی رفت که بخواد بیفته پول مفت تو جیبشون بره.این قانونشون اگر کارساز بود سالانه پس از اخذ گواهی اینقد تصادف و کشته نمی دادن.
    کاش یه آدم منطقی و خداشناس بود نه یه افسر قلدر حرف زور زن.

  25. همین طوره متاسفانه هیچ چیز رعایت نمی شه. اصلا ماشینی که از ترس روشن نشدن کمربند را نبستی به چه دردی می خوره.همین روشن نشه خبلی بهتره که روشن شه و با تصادف بخواد جون یکی را بگیره.
    کمربند خیلی مهمتر از مراحل دیگه هست و باید جزء اولویت قرار بگیره نه بعد روشن شدن که اگر یادت رفت دیگه کار از کار بگذره نه برای نمره منفی و خسارت مالی بلکه برای جلوگیری از خسارت جانی.

    • اتفاقا چون اگر ماشین دچاره اتیش سوزی بشه ببنی قبلش وقتتو میگیره که راحت پیاده نشی واسه همین بعدش باید ببندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *